activem coneixements previs i establim connexions...
👴👵👴VIURE MÉS DE CENT ANYS👴👵👴
Okinawa, al Japó, és un dels llocs del món on viuen més persones amb més de cent anys. I el millor és que es mantenen molt actives: passegen, fan exercici a l'aire lliure i, fins i tot, treballen.
Molts metges s'han preguntat que té Okinawa d'especial i quin tipus de vida fan les persones d'aquesta població per a poder viure tants anys.
Sembla que el secret està en la suavitat del clima, una dieta equilibrada, l'hàbit de caminar i... el bon humor!
OKINAWA, AL JAPÓ, ÉS UN DELSLLOCS DEL MÓNONVIUENMÉS PERSONES AMBMÉS DE CENT ANYS. I EL MILLORÉS QUE ES MANTENENMOLT ACTIVES: PASSEGEN, FAN EXERCICI A L'AIRELLIURE I, FINS I TOT, TREBALLEN.
MOLTSMETGESS'HANPREGUNTAT QUE TÉ OKINAWA D'ESPECIAL I QUINTIPUS DE VIDA FAN LES PERSONES D'AQUESTAPOBLACIÓ PER A PODER VIURETANTSANYS.
SEMBLA QUE EL SECRETESTÀ EN LA SUAVITAT DEL CLIMA, UNA DIETA EQUILIBRADA, L'HÀBIT DE CAMINAR I... EL BON HUMOR!
Amb aquest projecte anem a conèixer un poc més sobre l'alimentació i la salut, què són algo molt important per a tots nosaltres.
Ja sabeu que per a que l' ésser humà estiga fort i sa necessita tindre cura de l'alimentació, de la higiene, del descans i també de l'exercici físic.
Si agafeu bons hàbits des de petits, quan sereu grans continuareu estant tant forts i fortes com ara!!!!!
TASQUES I RECURSOS
En aquest apartat anirem presentant les sessions de treball d'aquest projecte per a què vosaltres pugueu investigar sobre els conceptes a treballar en cada sessió. També podeu trobar alguns recursos per a consultar , però sempre podreu consultar altres recursos que vosaltres mateixa cregueu adients , donat que els/les protagonist@s del procés d'aprenentage sou vosaltres. ENDAVANT !!!!
Comprove la informació que he buscat, mirant aquest video
SESSIONS 5 - 6
pER a COMENÇAR LA SESSIÓ :
Posada en comú pels grups de les seves investigacions sobre els conceptes de la sessió anterior. Coavaluació del què ha estat més adient i elaboració del text definitiu per al dossier del grup- classe.
treballem :
Quins nutrients coneixem? Tipus de nutrients i funció de cadascú d'ells.
Com pots comprovar l'alimentació i la nutrició no són el mateix encara que estan molt relacionades entre elles. Tampoc són el mateix aliments i nutrients. Mira aquest quadre i voràs què fàcil és !!
AQUÍ POTS VORE QUINS SÓN ELS NUTRIENTS
SESSIÓ 7
pER a COMENÇAR LA SESSIÓ :
Posada en comú pels grups de les seves investigacions sobre els conceptes de la sessió anterior. Coavaluació del què ha estat més adient i elaboració del text definitiu per al dossier del grup- classe.
treballem :Els nutrients, aportats pels aliments, realitzen tres funcions vitals:(PÀGINES 5 i 6 )
Comprove la informació que he buscat amb aquest video:
REPASEM ... (amb la fitxa adient)
SESSIONS 8 - 9 - 10 - 11
pER a COMENÇAR LA SESSIÓ :
Posada en comú pels grups de les seves investigacions sobre els conceptes de la sessió anterior. Coavaluació del què ha estat més adient i elaboració del text definitiu per al dossier del grup- classe.
treballem :
ELS APARELLS AJUDEN A que es puga fer el procés de la nutrició.
Cada aparell té una funció
l'APARELL DIGESTIU
Si vols trobar informació sobre aquest aparell , fes clic aquí.
Posada en comú pels grups de les seves investigacions sobre els conceptes de la sessió anterior. Coavaluació del què ha estat més adient i elaboració del text definitiu per al dossier del grup- classe.
treballem : ELS ALIMENTS i la dieta:
La dieta són els aliments que mengem. És molt important fer una dieta saludable i equilibrada per poder crèixer sans. Si ens fixem en la roda dels aliments ens ajudarà a aconseguir-ho.
La roda dels aliments mostra els diferents aliments i la quantitat que cal prendre decadascun per a seguir una dieta saludable. Una dieta serà saludable si aporta al nostre organisme aliments de tots els grups de la roda alimentària en la quantitat i proporció necessàries. Els colors de la roda representen els tipusd'alimentsi la grandària representa lesquantitatsquehem deprendre.
LA RODA DELS ALIMENTS
Una dieta saludable ens ajuda a previndre malalties. A més, hem de fer quatre o cincmenjars aldiaievitarmenjarentrehores.
Comprove la informació que he buscat amb aquestvideo: La teva alimentació segons la roda dels aliments.
elaborem per equips del mural de la roda dels aliments. petita exposició
SESSIÓ 16
taller pràctic : elaborar per equips una dieta saludable
segons el plat de harvard. Consulteu les imatges dels plats saludables de la sessió anterior.
SESSIÓ17
pER a COMENÇAR LA SESSIÓ :
Posada en comú pels grups de les seves investigacions sobre els conceptes de la sessió anterior.
Coavaluació del què ha estat més adient i elaboració del text definitiu per al dossier del grup- classe.
treballem : LA dieta EQUILIBRADA
Amb el grup- classe escoltarem a la nutricionista Ana Amengual que ens informa sobre Com és una dieta equil·librada i després amb aquesta informació, complimentarem la fitxa.
SESSIÓ18
treballem :ELS ALIMENTS DE LA DIETA MEditerrània
Ara amb la nutricionista Júlia Farré descobrirem els avantatges de la nostra DIETA MEDITERRÀNIA. Estigues ben atent perquè també hauras d'escriure la seva informació en la fitxa.